USA - Vásárlás
Az Amerikai Egyesült Államokban nem metrikus rendszerben számolnak. Ez alapvető eltérést okoz az általunk megszokotthoz képest az élet bizonyos területein, így a vásárlásban is.
A boltok - nevezhetjük őket szupermarketeknek is - jóval nagyobbak, mint nálunk, ami sokkal több és sokkal többféle terméket eredményez. Kevés olyan dolog létezik a világon, ami ne lenne elérhető egy nagyobb Walmartban. Nem csak a választék méretében van eltérés, de a minőségben is. Mindent úgy alakítottak ki, hogy az ember megkívánja. A kinézet mögött legtöbbször tartalom is van. A zöldségeket vízzel spriccelik, hogy frissen tartsák és kívánatosabb legyen a vásárló számára.
A hentesárú minden értelemben felülmúlja az itthonit. Szinte minden fogyasztásra alkalmas állat minden része elérhető a hétköznapi szupermarketekben is.
A méretbeli különbséget a legjobban talán az olaj és a margarin méretével lehet bemutatni. Az általános kiszerelés az előbbi esetben 1 gallon, ami 3,78 liter.
Ami számomra talán a legkellemesebb meglepetést okozta egyes helyeken, az a sörválaszték. A hagyományos, Amerikában elérhető sörök, mint Bud light, Coors, Budweiser szarok. Ezt kompenzálja azonban a rengeteg kimondottan jó sör úgy a szupermarketekben, mint a benzinkutakon vagy kisboltokban. Elérhető többek között többféle IPA, APA, Sout. Sört sem igazán lehet kis tételben vásárolni. Pár benzinkutat leszámítva a legkisebb elhozható mennyiség a fél tucat.
A sörök hűtését is komolyan gondolják. Itt egy egész szoba, ahol a sörök ideális hőmérsékleten érhetők el.
A méretbeli különbségek mindenhol megmutatkoznak:
Jeget bárhol lehet venni, szó szerint:
Az előre elkészített szendvicsekbe se egy szelet sonka kerül: